.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Γ. Σερίφης – Γ. Φελέκης μιλούν για το Εργατικό Κίνημα της Μεταπολίτευσης


felekis-serifis-okde725«Οι εργατικοί αγώνες τα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης»

Πολλές σημαντικές στιγμές του εργατικού κινήματος των πρώτων χρόνων της Μεταπολίτευσης υπενθυμίστηκαν στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 12 Νοέμβρη στη Λέσχη ΟΚΔΕ – Σπάρτακος με θέμα:

«Οι εργατικοί αγώνες τα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης» -Εργοστασιακός συνδικαλισμός

και ομιλητές τους Γιάννη Σερίφη και Γιάννη Φελέκη.

Μπορείτε να ακούσετε τους δύο γνωστούς αγωνιστές να τις περιγράφουν στα βίντεο που ακολουθούν:

 

 

 

 



Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 70.00% ( 6
Συμμετοχές )



30 σχόλια στο “Γ. Σερίφης – Γ. Φελέκης μιλούν για το Εργατικό Κίνημα της Μεταπολίτευσης

  1. H. T.

    Ο λεγόμενος «Εργοστασιακός συνδικαλισμός» ήταν η επιδέξια στρέβλωση από την αστική τάξη του ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΥ της εποχής της μετάβασης από τον ανεπτυγμένο Καπιταλισμό στον Σοσιαλισμό.
    Ηταν μια διασπαστική κίνηση-ανάχωμα στο ταξικό εργατικό κίνημα, μοχλός και γέφυρα μεταβίβασης της κηδεμονίας του συνδικαλιστικού κινήματος από τους «Μακρηθεοδωρήδες» της δεξιάς στους «ραφτοπουλαίους» και τους «πρασινοφρουρούς» της ΠΑΣΚΕ. Υπηρέτησε ακριβώς αυτή την μεθόδευση και όταν πια είχε εκπληρώσει την αποστολή του πετάχτηκε στα σκουπίδια. Το «αστέρι» του «εργοστασιακού» η διαβόητη Ο.Β.Ε.Σ. του Μπακιρτζή σήμερα έχει βρεί τον πραγματικό της ρόλο, να εκλαϊκεύει τις πρακτικές των ευρωπαϊκών ρεφορμιστικών συνδικάτων για «συνδιαχείριση» κ.α. μπαρούφες.
    Πατροναρίστηκε από τα συγκροτήματα τύπου, με ξεχωριστή συμβολή των «Ελευθεροτυπία» και ΔΟΛ [ο Λαμπράκης είχε χρεωμένο ειδικό δημοσιογράφο να προβάλλει την δράση των «ανεξάρτητων» (από το εργατικό κίνημα) εργοστασιακών σωματείων, που αργότερα, για ανταμοιβή του μετατέθηκε στην κάλυψη των Ολ. Αγώνων και κονόμησε τρελλά…]
    Οπως ήταν επόμενο τα σκεύη εκλογής αυτών των μηχανορραφιών ήταν οι αριστεριστές, κατά τα ειωθότα, που οι πιο έξυπνοι από αυτούς μετά έκαναν λαμπρές καρριέρες στο ΠΑΣΟΚ. Αν ψάξει κανείς θα βρεί κι εδώ τις άκρες του Σόρος, που εγκαινίασε την πιο επιθετική ταχτική διείσδυσης/παράλυσης ττου εργατικού κινήματος από την αστική τάξη. Ταχτική, που εξελίσσεται μέχρι σήμερα ΟΛΟΠΛΕΥΡΑ.
    Αειντε, να δούμε ποιάν ακόμη μούμια θα ξεθάψουμε!

    Reply
  2. Ανώνυμος

    »μηχανορραφίες», αριστεριστές, ΠΑΣΟΚ, Σόρος, «Μακρηθεοδώρηδες», «Ραυτοπουλαίοι πρασινοφρουροί», »μεθόδευση», »αστική τάξη», όλα ίσωμα τα κάνεις. Δε μιλάς σοβαρά, δεν μπορεί να σε πάρει κάποιος στα σοβαρά. Απλά προσβάλλεις. Αν έχεις πολιτικές απόψεις επί του θέματος, πες τις.

    διακρίνω επίσης την τάση να ταυτίζεις το εργατικό κίνημα με τον εαυτό σου.
    Σοβαρέψου. ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ

    Reply
    1. Κώστας

      οι πολιτιικές του απόψεις επί του θέματος είναι οι απόψεις του ΚΚΕ της εποχής.

      ήπιο πολιτικό κλίμα, αποδοχή των ορίων της μεταπολίτευσης, αποδοχή των προκλητικών εκλογών 17 Νοέμβρη, αποδοχή του αμερικανονατοισμού,(όταν αλλοι έμπαιναν στην αμερικάνικη πρεσβεία το ΚΚΕ αποδεχόταν, όπως και σήμερα, το δικαίωμα του κράτους να απαγορεύει την πορεία) δηλ αποδοχή και της καταστολής (το ΚΚΕ μίλαγε για προβοκάτορες και για αριστεροχουντισμό όποτε το κίνημα ανέβαινε) αποδοχή της κοινωνικής ειρήνης στον εκπαιδευτικό μηχανισμό και … ανοιχτή καταστολή του φοιτητικού κινήματος, καταγγελία της εξέγερσης του Πολυτεχνείου κλπ κλπ

      Κώστας

      Reply
      1. λαθραναγνώστης

        Τώρα με τη κρίση, τα καλσόν έχουν γίνει πανάκριβα. Να προσέχετε μη σκίσετε κανένα. Για σπασμένα νύχια και τακούνια, δεν μιλάμε καν!

        Reply
        1. Κώστας

          λιγότερη αντρίλα λαθραναγνώστη, ξεχείλισε η τεστοστερόνη.

          επέτρεψε μας να πιστεύουμε πως δεν είναι υποτιμητικός παράγοντας το γυναικείο φύλο, στις οργανώσεις και τα κόμματα που τάσοονται με την κοινωνική απελυθέρωση τουλάχιστον. Αν στο ΚΚΕ πιστεύετε πως οι γυναίκες είναι για την κουζίνα, πως έχουν λιγότερο δικαίωμα στην κοινωνική και πολιτική δράση, και αν όποιος πει μια άποψη που δεν σας αρέσει τον λέτε … γυναίκα, άσε εμάς τους υπόλοιπους να έχουμε άλλη στάση απέναντι στους .. μισούς ανθρώπους, τον …μισό λαό, και την …μισή εργατική τάξη και απένατι στην έμφυλη καταπίεση σαν μορρφή αναπαραγωγής και έκφρασης της βασικης αντίθεσης

          Κώστας

          Reply
          1. λαθραναγνώστης

            Είσαι τουλάχιστον φαιδρός αν θεωρείς ότι στο ΚΚΕ πιστεύουμε ότι οι γυναίκες είναι για την κουζίνα και ούτε «λέμε γυναίκα» όποιον πει μια άποψη που δεν μας αρέσει.
            Οι «αγώνες» τύπου σουφραζέτας όμως (πολύ βαβούρα και καθόλου ουσία), είναι για ειρωνεία.

            Reply
        2. Nikos

          Που λεει ψεμματα ο Κωστας αγαπητε «λαθραναγνωστη»; Που απαντας με χυδαιες φρασεις κιολας…Για πες μας.
          Το ΚΚΕ την επομενη της δολοφονιας Κουμη-Κανελλοπολου, μιλουσε για «αναρχικους προβοκατορες και λοιπα εξτρεμιστικα στοιχεια που αμαυρωσαν την επετειο»…
          Η λεξεις «συμβιβασμος» και «υπακοη» ειναι συνωνυμες με την αγωνιστικη πορεια του ΚΚΕ στον καιρο της Μεταπολιτευσης.
          Υ.Γ.: Κωστα,για την ιστορια,τη μερα των εκλογων στις 17 Νοεμβρη του ’74 που αναφερεσαι,οργανωσεις της επαναστατικης αριστερας εκαναν πορεια απ’το Πολυτεχνειο μεχρι το Σκοπευτηριο Καισαριανης οπου και δεχθηκαν μαζικη επιθεση με γκλοπς και χημικα.Δε δεχθηκαν ολοι τον ορισμο των εκλογων τοτε.

          Reply
          1. Κώστας

            εννοείται Νίκο, μόνο που η πορεία ήταν στις 15, η μεγάλη έστω που έμεινε στην ιστορία σαν πορεία των 50.000, δεν ξέρω αν έγινε κάτι και στις 17

            Κώστας

            Reply
          2. λαθραναγνώστης

            Όταν υπερασπίζεστε τις καταστροφές και τα έκτροπα των κουκουλοφόρων που γίνονται στις επετείους του Πολυτεχνείου και όχι μόνο, τότε θα γίνω ακόμα πιο «χυδαίος» και θα πω ότι ο ρόλος μερικών εδω μέσα, όπως και σε άλλα μπλόγκ είναι τουλάχιστον ύποπτος.
            Αυτές οι ομάδες προβοκατόρων, πάντα ήταν και πάντα θα είναι, η αιχμή του δόρατος της ασφάλειας, με άμεση συμμετοχή της, μέσα στο λαϊκό κίνημα.

            Reply
            1. Nikos

              Το ’80 που δολοφονηθηκαν αυτοι οι δυο,δηλαδη εγιναν εκτροπα απο κουκουλοφορους;
              Το να δειχνει η επαναστατικη αριατερα την αλληλεγγυη της σε καποιους κρατουμενους που προσκειντε στον αναρχικο χωρο,δε σημαινει οτι τους κανει αβαντα γενικα.Ουτε οτι επικροτει τα πεπραγμενα τους.
              Οι αναρχικοι ηταν ανεκαθεν ενα κομματι που με τα στραβα του (και ποιος δεν εχει αλλωστε) στηριξαν και βοηθησαν μες στο κινημα.Απ’τη μεταπολιτευση ως τωρα.
              Και γιατι να μη σταθω αλληλεγγυος στον Σακκα ασπουμε,που παρεμεινε παρανομα χωρις δικη για 2 χρονια στη φυλακη κι εκανε απεργια πεινας.Ή στο Ρωμανο που δεν παιρνει την εκπαιδευτικη αδεια που δικαιουται.Η «αλληλεγγυη» δεν εχει γραμμες,συνορα,χωρους κλπ
              Υ.Γ.:Επεισοδια σε επετειο Πολυτεχνειου ειχαν να γινουν απο το 2011,τωρα που ξαναγιναν κατι μεμονωμενα,πιασατε την πιπιλα ΜΜΕ,ΝΔ,ΚΚΕ κλπ
              Κωστα εχεις δικιο,στις 15 εγινε η πορεια,μαλιστα ειχε προεκλ.συγκεντρωση ο Καραμανλης τοτε και το Κεντρο ηταν αστακος.

              Reply
              1. λαθραναγνώστης

                Στην πορεία το 80 που σκοτώθηκαν οι Κούμης – Κανελλοπούλου, αν δεν κάνω λάθος, συμμετείχε και την οργάνωσε ΚΑΙ ο Ρ. Φεραίος ΚΑΙ η Β πανελλαδική, όπου από τότε «ψάρευαν πελατεία» στον αναρχοαυτόνομο και έντονα αντικομμουνιστικό χώρο.
                Την εξέλιξη των Ρηγάδων και του κόμματός τους, καθώς και των πανελλαδικάριων, την βλέπεις ποια είναι σήμερα. Δεν χρειάζεται νομίζω να επιχειρηματολογήσω περισσότερο…..
                Τα επεισόδια και οι καταστροφές στο Πολυτεχνείο και στο Πανεπιστήμιο ήταν αυτά που προετοίμασαν την κοινή γνώμη και έδωσαν και το άλλοθι στο αστικό κράτος να περάσει τη νομοθεσία της κατάλυσης ουσιαστικά του πανεπιστημιακού ασύλου.

                Reply
                1. Ανώνυμος

                  Μη μιλάς για πράγματα που δε γνωρίζεις, εκτίθεσαι.
                  Ο Ρήγας Φεραίος δεν συμμετείχε στην πορεία που αμφισβήτησε τις αύρες του Καραμανλή και του Ράλλη και διεκδίκησε να φτάσει μέχρι την αμερικάνικη πρεσβεία. Η Β’ Πανελλαδική συμμετείχε μαζί με άλλες οργανώσεις (ΚΚΕ (μ-λ), ΟΣΕ, Κ.Ο. Μαχητής, ΟΚΔΕ) στην απαγορευμένη πορεία που διοργάνωσε η μειοψηφία της ΕΦΕΕ, όταν η πλειοψηφία υπαναχώρησε από την αρχική απόφαση (με ευθύνη και του κόμματός σου).
                  Οι αγωνιστές της Β Πανελλαδικής εντάσσονταν στο κομμουνιστικό κίνημα, προσπάθησε να εντάσσεσαι κι εσύ. Η εξέλιξη που μας λες, ποια είναι; Μπορούμε άραγε να μιλήσουμε για »κατάντια» του δικού σου χώρου, με βάση κάποιες εξαιρέσεις;
                  Η σχέση που είχε το μπλοκ της Πανελλαδικής με τον χώρο που αναφέρεις, είναι ότι λίγο πριν συγκρουστεί με τα ΜΑΤ και τις αύρες έφαγε δύο μολότοφ (στη Σταδίου).
                  Η »δική σου» πορεία (δε γνωρίζω την ηλικία σου…) είχε το σύνθημα «ΚΚΕ -Αλλαγή -2η κατανομή» και κατέληξε στο Μοναστηράκι.

                  Reply
                2. ΓΚ

                  Κ.Ο. Μαχητής,ΟΣΕ,ΟΚΔΕ,Β’ Πανελλαδική και κάποιοι αναρχικοί της εποχής κάλεσαν και συμμετείχαν στην αντιαπαγορευμένη πορεία που συγκρούστηκε και δε συμβιβάστηκε με το αστικό κράτος που λες.Οχι σα την ΚΝΕ που το προηγούμενο βράδυ πήγε στο σπίτι του τότε Υπ.Δημ.τάξης.
                  ΌχιΜε αποτέλεσμα δύο δολοφονημένους (κι όχι «σκοτωμένους») και εκατοντάδες τραυματίες.
                  Είδαμε και την εξέλιξη όσων έμειναν στο ΚΚΕ μετά τη διετία ’89-’90.
                  Καλά το ότι θεωρείτε πως οι εκτός των τειχών του Περισσού,ανήκουν στον «αντικομμουνισμό» το’χουμε ξανακούσει.Δεν είναι πρώτη φορά.
                  Σε ποιές καταστροφές αναφέρεσαι στο ΕΜΠ; Μήπως στο «κάψιμο» της Πρυτανείας το ’93 από δακρυγόνο ή μήπως από τα σπασμένα θρανία μετά την εισβολή ασφαλιτών και Μ.Ε.Α το ’95;

                  Reply
                  1. ανώνυμος

                    ….κι από την «σύγκρουση» (ο θεός να την κάνει…) ΤΙ ΒΓΗΚΕ;
                    Η (ψευδής) «απόδειξη» πως το λαϊκό κίνημα δεν μπορεί να τα βάλει με το ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ.
                    Δηλαδή ένα απογευματινό φροντιστήριο ΤΙΝΑ, που πληρώθηκε και με δύο νεκρούς;
                    Καλά τα καταφέρανε οι ασφαλίτες, που κινούνται σαν ψάρια μέσα στο νερό σε αυτούς τους χώρους. Σπολάτη και στους πρόθυμους ηλιθίους, που προσφέρονται να κάνουν τις μαριονέτες.
                    Το ταξικό κίνημα δεν στέλνει τον άοπλο λαό να εισπράττει ένδοξες καρπαζιές, ενίοτε και («αδέσποτες» η «εξοστρακισμένες», αλλά πάντα σοφρωνιστικές) σφαίρες, για να πείσει ποιόν; Τον εαυτό του;
                    Το ταξικό κίνημα διαδηλώνει και υποχωρεί ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΟ.
                    Οι «επαναστάτες» της φακής σκορπάνε κακαρίζοντας σαν γαλοπούλες.
                    Οι αναρχοαυτόνομοι φραμπαλάδες εξωτερικεύουν τον ενδόμυχο πόθο του μικροαστού να φανεί «πιο επαναστάτης» από το ταξικό κίνημα, για να το υπερκεράσει κι έτσι να το εξουδετερώσει. Γιατί κατά βάθος φοβάται την Επανάσταση περισσότερο από τα ..ΜΑΤ της α.τ. Φοβάται τα γκουλάγκ περισότερο από τα μακρονήσια.
                    Οταν θα ανέβει η ταξική πάλη, απειλώντας άμεσα την αστική εξουσία, θα τρέξουν να τα βρούν ακόμη και με τους φασίστες, αλα Ισπανία, στον εμφύλιο. Γιατί ο γύφτος πάντα τη βλέπει τη γενηά του.
                    Ετσι δεν είναι «λεβέντες» μου;

                    Reply
                    1. T.K

                      Ο Περισσός ούτε για την επανάσταση παλεύει ούτε βέβαια για την ανατροπή της αστικής εξουσίας.Σαν κόμμα της αστικής τάξης έχει για κέντρο της ταχτικής του τον κοινοβουλευτικό αγώνα και σ’αυτόν υποτάσσει και την εξωκοινοβουλευτική πάλη.»Τώρα διάλυση της βουλής και εκλογές.Λαική αντεπίθεση στην αστική εξουσία»Ριζ. 4/11/2011 σελ.1.»ΚΚΕ.ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΩΡΑ…για να παρέμβει ο λαός.»Ριζ.10/5/2012.Σ’αυτή την ρότα κινείται και ο Κουτσούμπας σε διάφορες μεταγενέστερες συνεντεύξεις του.
                      Παλιότερα ήταν ουρά του ΠΑΣΟΚ,αυτοί ξεσκίστηκαν για να αναδείξουν το ΠΑΣΟΚ σε αντιιμπεριαλιστική δύναμη.Τώρα άλλαξαν τακτική αλλά επί της ουσίας η πολιτική τους δεν άλλαξε σε τίποτε.Ένα κόμμα αστικό εθνικιστικό που δίνει συνεχείς εξετάσεις στην αστική τάξη.Για ποιά σύγκρουση μιλάμε τώρα αφού καλούν τα σώματα ασφαλείας να … συμπορευτούν μαζί τους στους αγώνες.

                    2. H. T.

                      @ΤΚ
                      Τρείς …γαλοπούλες(!, καλόόό…) κάθουνταν και κάναν τα πουλάκια!

                    3. λαθραναγνώστης

                      «……έχει για κέντρο της ταχτικής του τον κοινοβουλευτικό αγώνα και σ’αυτόν υποτάσσει και την εξωκοινοβουλευτική πάλη.»
                      Ενώ οι ντούροι αγωνιστές, διεξάγουν την «εξωκοινοβουλευτική πάλη» τους, ρίχνοντας μολότωφ στα ΜΑΤ μια δυο φορές το χρόνο, μεταξύ 8 με 12 το βράδυ.
                      …….και μετά πάνε για μπύρες.
                      …….για να έχουν μπουκάλια για να φτιάχνουν τις μολότωφ ντε, για τους νέους αγώνες…..!

                    4. Ανώνυμος

                      «σύγκρουση» σε εισαγωγικά, «ο θεός να την κάνει…» προσθέτεις.

                      Δεν ξέρω αν έχεις στα αλήθεια εικόνα εκείνης της σύγκρουσης, είναι ντροπή σου σε κάθε περίπτωση να μιλάς έτσι. Δεν συνειδητοποιείς άλλωστε, ότι ταυτόχρονα ειρωνεύεσαι για παράδειγμα τη σύγκρουση που κάνανε πρόσφατα οι συνταξιούχοι -και ήταν πολύ χαμηλότερης έντασης…
                      Δεν είναι σωστό να απαξιώνεις τους αγώνες που ούτως ή άλλως ανήκουν στην Ιστορία. Και δεν τους έκαναν ασφαλίτες όπως μας αραδιάζεις αλλά αγωνιστές. Κρίμα σε όσους σε έμαθαν να φέρεσαι έτσι. Για την Ιστορία, ξέρεις αν έχουν κινηθεί σαν ψάρια στο νερό, όπως μας λες, ασφαλίτες στο κόμμα σου; Για συμμαζέψου λοιπόν. Όλοι ασφαλίτες εκτός από σένα… ΝΤΡΟΠΗ

                    5. T.K

                      Ποιός τα βρήκε ,ποιός κάλυπτε τους φασίστες,δεν διάβασαν τίποτε για την θέση τους για τον Βιντέλα το 1977-78:Δεν διάβασαν τον Ριζ. 4/3/77 για τα κατορθώματα του Καντάφι »Κυβέρνηση Λαικής εξουσίας στη Λιβύη.Η χώρα θα διοικείται από τις λαικές επιτροπές και τα συνδικάτα»:.Δεν ταυτίστηκαν με τον Καρατζαφέρη τον Δεκέμβρη του 2008:Αυτοί,όμως ήταν…κεντρώοι ,εδώ γελούν και οι γαλοπούλες.

                    6. H. T.

                      Oι γαλοπούλες δε …γελάνε(!) ΤΚ (27/11/2016 at 11:58).
                      Μόνο κακαρίζουν!
                      Αλλά «γελάει καλύτερα, όποιος γελάει τελευταίος», κι αυτό κάνει τις γαλοπούλες να κακαρίζουν πιο δυνατά, όπως καληώρα, σε ένα ποστ για το Εργατικό Κίνημα της Μεταπολίτευσης.

                      Υ.Γ. Και φιλάκια στον φίλο σου τον Παπακωνσταντίνου, τον σκέτο Κωνσταντίνου κι τις άλλες …»αντιϊμπεριαλιστικές-αντικαπιταλιστικές δυνάμεις» του φκειασιδωμένου αντικομμουνισμού, που αποκαταστήσατε τις…λαϊκές επιτροπές και τα …συνδικάτα στην …Λιβύη, την ..Αργεντινή, την ..Ουκρανία, την Συρία και όπου αλλού στον κόσμο καρδιοχτύπησαν τα «δημοκρατικά δικαιώματα» και οι …»ελευθερίες» σας!
                      Ταχέως και στην Κύπρο, όπου παρατηρώ ότι οι γαλοπούλες τώρα τελευταία κάνουν τις …πάπιες!

                    7. λαθραναγνώστης

                      Ξεφτιλισμένε άνθρωπε, τουλάχιστον για τη Λιβύη θα έπρεπε να ντρέπεσαι.
                      Αλλά τι λέω τώρα…. Ποιός την έχασε τη ντροπή, για την βρείτε εσείς?
                      Επαναστάτες του καναπέ και του μπαμπά με τα κοσμηματοπωλεία και τις βίλες στο Ψυχικό.

                    8. T.K

                      Μεγάλος ο εκνευρισμός σου για την αποκάλυψη της στήριξης σας σε διάφορους φασίστες γι αυτό άρχισες να γίνεσαι γελοίος και να γκεμπελίζεις λέγοντας ασυναρτησίες,.αφού κανένα στοιχείο δεν έχεις και ούτε είναι αλήθεια τα περί Παπακωνσταντίνου κλπ ούτε και επιχειρήματα βέβαια έχεις.Εσείς είναι που βαφτίζατε αυθαίρετα διάφορες καπιταλιστικές χώρες σαν χώρες του σοσιαλιστικού προσανατολισμού και τώρα μας γράφετε ότι και το Βιετνάμ είναι σοσιαλιστικό,με καπιταλισμό όμως και το ξένο κεφάλαιο να αλωνίζει,Ριζ 7/9/16.Βέβαια και εσείς όταν μιλάτε για τον σοσιαλισμό τον καπιταλισμό εννοείτε,Όσον αφορά το Κυπριακό ,βέβαια και οι κομμουνιστές έχουν θέση,σημείωσε μόνο ότι μέχρι πρότινος εσείς υποστηρίζατε το ΑΚΕΛ ,Ριζ.1/4/16,το οποίο ως γνωστό τάχει βρεί με τον Αναστασιάδη για τη διχοτόμηση.

                    9. T.K

                      Σταματώ εδώ την κουβέντα ,κανένα απ’τα τεκμηριωμένα επιχειρήματα μου δεν απαντήθηκε .

      2. H. T.

        Ακριβώς, Κώστα, και δεν τις άλλαξα (σε αντίθεση με πολλούς…) γιατί ήταν σωστές και μετά από τόσα χρόνια το ΚΚΕ επαληθεύτηκε κι εδώ. Το Κόμμα προσπάθησε να αναστρέψει το ρεύμα της συρρίκνωσης και απαξίωσης του συνδικαλιστικού κινήματος, που έχει φέρει κι εδώ, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη (για Αμερική μη συζητάμε) τα ποσοστά συμμετοχής εργαζομένων στα συνδικάτα κάτω από τα 20% κι αν μιλήσεις για κινητοποιήσεις-απεργίες βράστα.
        Τα εργοστασιακά συνδικάτα ΣΕ ΑΔΡΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ήταν ο προάγγελος και εργαλείο αυτού, που ερχόταν: Της μεγάλης καθίζησης. Μικροαστικός ψευτο-«εξεγερτισμός» χωρίς ρητή επαναστατική προοπτική, γιατί στην πραγματικότητα πολλοί εργαζόμενοι, ίσως η πλειοψηφία (και ιδίως οι «επαναστάτες») δεν ήταν καν τάξη «καθ’ εαυτήν», το μυαλό τους ήταν, (πέρα από φανφάρες για να σηκώσουν σκόνη), στην «δική μου δουλειά» η διορισμός στο δημόσιο – ήταν δηλαδή ήδη μικροαστοί στη νοοτροπία. Επιρρεπείς στην προπαγάνδα της αστικής τάξης, που δεν στρεφόταν βέβαια εναντίον του …Προυντόν(!) και της …»αυτοδιαχείρισης»(!) αλλά εναντίον του ΥΠΑΡΚΤΟΥ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΥ, αποστρέφονταν τον Σοσιαλισμό-Κομμουνισμό, τον οποίον φοβούνταν, κι αυτό ήταν (και είναι μέχρι σήμερα για πολλούς…) το αληθινό κίνητρο του φραμπαλατζήδικού υπερ-«αριστερισμού». Στο εργοστάσιο η και στη διαδήλωση μπορεί να ακολουθούσαν τον Μπακιρτζή η τον Σερίφη, που τους σέρβιραν «κομμουνισμό» σε τιμή ευκαιρίας, και στις εκλογές, για μεγαλύτερη ασφάλεια ψήφιζαν …ΠΑΣΟΚ τσιμεντάροντας το αστικό κράτος!
        Δε λέω ότι ήταν κυρίαρχο αυτό το ρεύμα, ούτε θα του χρέωνα την αποκλειστική ευθύνη για την παρακμή – δεν ήταν τέτοιο το μπόϊ του. Ομως την ζημιά, την συκοφάντηση του συνδικαλισμού την έκανε. Εβλεπες σωματειακές «απεργίες» τότε σε επιχειρήσεις, με την σύμφωνη γνώμη του εργοδότη, γιατί όχι και υποκινημένες από αυτόν, για εκβιασμό της Τράπεζας (τότε ήταν κρατικές) και μεθόδευση της κρατικοποίησης με το μέγιστο εργοδοτικό κέρδος. Ηταν οι περίφημες «προβληματικές», μια ωραία κομπίνα: Οι εργοδότες τις κλέβανε, φορτώνανε στο κράτος τα χρέη και οι «συνδικαλισμένοι» γίνονταν …δημόσιοι υπάλληλοι, οι δε επιφανείς, στελέχη της ΠΑΣΚΕ. Το «εργοστασιακό σωματείο» ήταν ο μοχλός αυτής της μεθόδευσης. Τέσσαρες χιλιάδες επιχειρήσεις τότε, και ανάμεσά τους δυσανάλογα πολλές βιομηχανικές, μπήκαν στον ΟΑΕ χάρη στα «σωματεία», που βέβαια μετά εξαφανίζονταν.
        Το «εργοστασιακό σωματείο» ήταν ο ιδανικός συνδικαλισμός της μικροαστικής Ελλάδας για να φτάσουμε εδώ, που φτάσαμε, και να μιλάμε σήμερα για ανάγκη ριζικής ανασυγκρότησης αυτής της σαπίλας.

        Reply
        1. Κώστας

          εγώ, και άλλοι, μιλάμε για απεργίες και απεργούς, για στρατιωτικό νόμο για την αντιμετώπιση τους κλπ και συ μου απαντάς για τον .. Μπρέζνιεφ, τον Αντρόπωφ και τον Γκορμπατσώφ.

          περί ΠΑΣΟΚ στην επίσημη κομματική βιογραφία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ λέει πως περίμενε υπουργεία.

          κατά τα λοιπά είναι ο εργοστασιακός συνδικαλισμός επικίνδυνος για την αποδυνάμωση της κλαδικής διάστασης ? ΝΑΙ. Είναι αυτός λόγος οι εργάτες σε ένα εργοστάσιο να μην αγωνίζονται ? ΟΧΙ. Συνδέθηκε ο αγώνας τότε των εργατών με τον αγώνα για ενεργητική και μαχητική μεταπολίτευση -αποχουντοποίηση και μια επικίνδυνη μαχητική επαναστατική αριστερή γραμμή και πρακτική ? ΝΑΙ

          ήταν το ΚΚΕ έξω και απέναντι σε όλα αυτά ? Προφανώς, υπουργεία του Αντρέα παζαρευε , φοιτητικές καταλήψεις έσπαγε, το Πολυτεχνείο κατήγγειλε και κάθε άνοδο των αγώνων. Α ναι, υπερασπιζόταν και τον Μπρέζνιεφ, τον Αντρόπωφ και τον Γκορμπατσώφ απέναντι στους … απεργούς της Ιζόλα, του Σκαλιστίρη και όσους άλλους.

          Κώστας

          Reply
  3. Ανώνυμος

    Οι διαφορές σας είναι προσωπικές διαφορές παρά ιδεολογικές. Το ΚΚΕ είναι Κομμουνιστές (Άνδρες γυναίκες) Το ίδιο είναι στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ Αντικαπιταλiστές (Άνδρες Γυναίκες)

    Reply
  4. Κομμουνιστική Κοινωνία

    όταν παρακολουθήσετε όλα τα βίντεο δεν βλέπουμε διαφορές παρά μόνο προσωπικές διαφορές τη εποχή εκείνη και όχι προς τη εφαρμογή του κομμουνισμού. Είναι πολύ καλά να υπάρχουν δυο Κομμουνιστικά στη Ελλάδα, σημασία είναι η θεωρητική και πρακτική εφαρμογή της κομμουνιστικής κοινωνίας!

    Reply
  5. T.K

    Ακριβώς όλα τα αστικά κόμματα στο ζήτημα των λεγόμενων προβληματικών επιχειρήσεων πρόβαλαν τότε μια πολιτική συνυπευθυνότητας,αντί οι εργάτες να έχουν μια θέση ανταγωνιστική με το αστικό κράτος και την κυβέρνηση, τους ώθησαν σε μια θέση συναγωνιστική.Όλοι οι ΠΑΣΟΚΟΙ τότε με εμπροσθοφυλακή τον Αρσένη έδοσαν τα ρέστα τους για να »εξυγιάνουν» τις προβληματικές σε βάρος των εργαζομένων.Μαζί και οι ΠΑΣΟΚΟΙ του ΚΚΕ που με ανακοίνωση του Π.Γ στις 1.7.1984 ζήτησαν πραγματική συμμετοχή των εργαζομένων στη λήψη των αποφάσεων και δημοκρατικό διαχειριστικό έλεγχο με τη συμμετοχή των εργαζομένων.

    Reply
  6. T.K

    Ποιοί είναι αυτοί που έγιναν ουρά του ΠΑΣΟΚ και πρόβαλλαν τη θέση ότι είναι μια αντιιμπεριαλιστική,αντιμονωμολιακή δύναμη;Μα το ΚΚΕ ,φυσικά,κι’αυτό μπορούμενα το βρούμε και στο 10 και 11 συνέδριο του κόμματος όπου εκεί σαφώς ζητούσαν μέτωπο με το ΠΑΣΟΚ και στο 11 συνέδριο,αφού ήδη το ΠΑΣΟΚ είχε πάρει την κυβερνητική εξουσία,έλεγαν κάτι απίθανα ότι με την παρέμβαση του κινήματος μπορεί το ΠΑΣΟΚ να στραφεί στην κατεύθυνση της ..πραγματικής αλλαγής.Δεν τα γράφουμε αυτά για να γελάσουν και οι κότες αλλά για να καταδείξουμε τον αστικό χαρακτήρα αυτού του κόμματος που αργότερα δεν έχασε την ευκαιρία και έκανε κυβέρνηση με τον Μητσοτάκη..για να εξυγιάνουν τον καπιταλισμό τάχαμου απ’ την σαπίλα του ΠΑΣΟΚ το οπο’ιο πριν λίγα χρόνια εξυμνούσαν.Δεν τους βγήκε σε καλό ,όμως,αφού έχαναν μαζικά δυνάμεις και έτσι άλλαξαν τακτική,ένα αστικό κόμμα που το έχει ρίξει στην αριστερή φρασεολογία με δεξιά πρακτική.

    Reply
  7. Ανώνυμος

    παιδια τα πραματα ειναι πολυ σοβαρα αφηστε τις μαλακιες.

    Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.